language Switcher

Quick Contact

 815 0 277 912 98+  -  81 200 220 21 98+  

CUCM

سرویس CUCM  در مرکز تلفنی Cisco

 

cucm

 

 

 

سرویس (CUCM) یا Cisco Unified Communications Manager یک شبکه ارتباطی است که تحت IP است. CUCM با ادغام کردن وسایل ارتباطی همانند:(صدا, تصویر, پیام , وضعیت کاربران) و اتصال تلفن ها , مدیریت کردن کاربران , اتصال به Getway برای اتصال به خطوط شهری و ..... کاربرد دارد. این سرویس مهمترین بخش یک شبکه است و وجود CUCM در شبکه الزامی است و بخش اصلی مرکز تماس voip Cisco و هسته اصلی Collaboration شرکت سیسکو میباشد, این سرویس در دو نوع سخت افزاری و نرم افزاری است که بخش سخت افزاری بر روی روتر نصب شده و CME نام دارد و بخش نرم افزاری ان CUCM است

 

Apresa Diagram Cisco CUCM Active Recording 1024x630

 

 

 

 

ویژگی های سرویس CUCM سیسکو

 

 

 1 cucm layers

 

 

 

 

     1-یکی از وظایف اصلی CUCM کنترل مرکز تماس بین Device ها و (IP Phone) ها   و ..... است

 

 

Cisco CUCM How Calls Work

   

 

 

 

 

 2-سرویس Cisco CUCM با داشتن (Stability)پایداری که به کاربران ارائه میدهد, این سرویس را به قدرتمند ترین سرویس تلفنی Voip تبدیل کرده است

 

 

 CUCM PNG HAT

 

 

3-سرویس CUCM   با امکاناتی متنوعی که  به شرکت ها ارائه میکند از جمله این امکانات ارتباط داخلی و داشتن قابلیت استفاده کردن بدون محدوده جغرافیایی.باعث میشود هزینه های تلفنی یک مجموعه کاهش پیدا کند 

 

 

 

 

cucm

   

 

 

  4-CUCM سیسکو قابلیت راه اندازی یک سیستمEnterprise برای کسب و کار های کوچک تا بزرگ و پشتیبانی 40000 :Endpoint

 CUCM 1

       

 

 

 

 5-یکی از ویژگی های سرویس CUCM تحت سیستم عامل لینوکس بودن است که امنیت این سرویس را کامل در بر می گیرد

 CUCM 12

     

6-با راه اندازی سرویس CUCM و تنظیم کردن IP Phone ها , Device ها کاربران میتوانند از امکاناتی مانند:کنفرانس , کنفرانس تصویری , چت , ارسال صوت , ارسال ویدئو و ..... بهرمند شوند

 

       CUCM op

 

7-سرویس CUCM  با داشتن ویژگی امکان ارتباط بین کاربران تلفن های IP و سرویس های دیگری همچون :Cisco Jabber و...... مناسب برای مجموعه هایی همچون : هتل ها , شرکت ها , و ...... است

 

 

قابلیت های سرویس CUCM سیسکو

 

 

     1-سرویس CUCM دارای قابلیت های هوشمند مانند: (مزاحم نشوید) , (مرکز تماس داخلی) , (ظبط تماس) , (ایستادن بر روی خط) و ..... است. و کاربران با داشتن سرویس CUCM دیگر نیاز به سرویس دیگری ندارند زیرا این سرویس با دادن تمامی نیاز های کاربران میتواند بهترین گزینه برای هتل ها ,  مجموعه های خدماتی ,  شرکت ها و ..... باشند

  

     2-قابلیت دیگر سرویس CUCM Cisco چندرسانه ایی بودن است که به کاربران این امکان را میدهد که به آسانی محتوای صوتی یا تصویری را به تماس اضافه کنند , این امکان با داشتن تلفن های هوشمند تحت شبکه IP است ِDevice  های دارای این قابلیت هستند امکان پذیر است

 CUCM Vidoe Confrance

   

 

  3-قابلیت دیگر CUCM ارتباط بدون نیاز به دسترسی به تلفن های IP  یا استفاده از این سرویس بدون محدودیت جغرافیایی است کاربران CUCM فقط با داشتن تلفن های همراه شخصی یا هر سیستم عاملی که به همراه دارند  و  داشتن  (Cisco Jabber ) بر روی سیستم عامل های خود میتوانند  با کاربران ارتباط برقرار کنند , با این قابلیت دیگر نیازی به مراجعه حضوری (مدیر ها , کارمندان , پرسنل و ......) نیست و به آسانی میتوانند از طریق Cisco Jabber و سرویس CUCM با کاربران ارتباط برقرار کنند 

 

 

Cisco Jabber

   

 

 

 4-سرویس CUCM دارای سرویسی به نام Imagicle است که با دادن اطلاعاتی نظیر: (, هزینه تماس ها , مدیریت تماس , کنترل ترافیک تماس , کنفرانس به صورت تصویری , فکس دیجیتال , و ..... ) مناسب تمامی کاربران است که نیاز به کنترل مجموعه خود دارند یا میخواهند هزینه های مجموعه را نیز کنترل کنند:جهت اطلاعات بیشتر از این سرویس به خدمات و نصب راه اندازی در قسمت Imagicle مراجعه نمایید

 

img 1

 

     5- قابلیت دیگر سرویس CUCM ضبط مکالمات است, کاربران با داشتن این سرویس لحظه ایی از تماس خود را از دست نمیدهند و میتوانند به آسانی به فایل ضبط شده دسترسی داشته باشند و از تماس های خود به صورت انتخابی از طرف کاربران Backup یا پشتیبان گیری نمایند

CUCM p