language Switcher

Quick Contact

 815 0 277 912 98+  -  81 200 220 21 98+  

اسکایپ فور بیزینس Skype For Business

اسکایپ فور بیزینس (Skype For Business) و مایکروسافت لینک (Microsoft Lync) چیست؟

اسکایپ فور بیزینس سرویسی مشابه تلگرام و اسکایپ بوده، با این فرق که درون سازمانی است و نیازی به اینترنت ندارد، با این سرویس شما میتوانید تماس های صوتی و تصویری درون سازمانی داشته باشید، کنفرانس های صوتی یا تصویری برگزار کنید، صفحه نمایش خود را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید، چت های گروهی یا تکی داشته باشید و از بسیار مزایای دیگر نیز بهره مند شوید.

اسکایپ فور بیزینس نام جدید سرویس لینک ماکروسافت میباشد، کاربری آن جهت ارتباط بین کاربران درون سازمانی و برون سازمانی میباشد

 

مزیت های کلیدی Skype For Business:

سرویس اسکایپ برای بیزینس (SFB) قابل ارائه بر روی تمامی پلتفرم ها، از جمله لپ تاپ، کامپیوتر، گوشی موبایل اندروید و iOS، و حتی تلفن های تحت آی پی ماکروسافت و بسیاری تلفن های دیگر میباشد. همچنین این سرویس قابلیت متصل شدن و کار کردن با دیگر مراکز تماس را دارد.

پکیج اسکایپ فور بیزینس شامل تماس صوتی، تصویری، ارسال متن و بسیار قابلیت های دیگر میباشد و به دلیل قابلیت استفاده ی از راه دور شما میتوانید در هر جای دنیا به آن متصل شده، تماس بگیرید، دریافت کنید، تصویری صحبت کنید و حتی فایل برای یک دیگر ارسال کنید.

 

سرویس های اسکایپ فور بیزینس:

 

  • چت و پیام سریع - instant message
  • تماس و ارتباطات صوتی و تصویری - Audio & Video communication
  • به اشتراک گذاری برنامه و تخته سفید - Application sharing & white board
  • انتقال فایل - File transfer
  • به اشتراگ گذاری دسکتاپ و ریموت - desktop sharing
  • سیستم رای گیری - poling
  • قابلیت ارتباط از طریق وب - Web based client
  • ضبط صدا، تصویر و جلسات - recording
  • مانیتورینگ - monitoring
  • آرشیو - archiving
  • موبیلیتی و ارتباط از راه دور، تلفن همراه - mobility
  • یکپارچه شدن با ایمیل سازمانی، اتوماسیون سازمانی و به اشتراک گذاری - Microsoft services integration and sharing
  • قابلیت lync.voip

 

 چت و پیام سریع - instant message

با به کارگیری از این قابلیت کاربران می توانند به صورت آنلاین با یکدیگر به صورت نفر به نفر یا به صورت چند نفره به گفتگوی نوشتاری پرداخته و همچنین با توجه به قابلیت Presence از وضعیت افراد مطلع شوند همچنین در رابطه با ارتباط های بین سازمانی می توان از ویژگی federation  استفاده کرد که این امکان قابلیت ارتباط با سرویس های دیگر مانند google talk ، skype ، windows live ، yahoo messenger و . . . را فراهم می کند .

 

تماس و ارتباطات صوتی و تصویری - Audio & Video communication

یکی از امکانات ارتباطی در skype for business امکان تماس به صورت داخلی به داخلی و همچنین داخلی به خارج از مجموعه می باشد که خود باعث میشود شما نیاز به یک دیوایس سخت افزاری مجزا کنار سیستم خود نباشید همچنین از طریق یک webcam ساده که بر روی سیستم خود دارید به راحتی می توانید از تماس تصویری لذت ببرید .

 

به اشتراک گذاری برنامه و تخته سفید - Application sharing & white board

از این قابلیت می توان به عنوان یک شبیه ساز کلاس استفاده کرد و بر روی آن نظرات خود را بنویسید و همچنین اشکال مورد نیاز را ترسیم کنید که خود باعث جذابیت بیشتر می شود .

 

انتقال فایل - File transfer

 

امکان تبادل فایل های دلخواه خود با دیگران را فراهم می کند . در نظر بگیرید هنگام تماس با یکی از همکاران خود بدون اینکه بخواهید از flash استفاده کنید و فرایند کپی کردن را داشته باشید از طریق skype for business به راحتی این انتقال صورت می گیرد .

 

به اشتراک گذاری دسکتاپ و ریموت - desktop sharing

همان‌طور که از اسم آن مشخص است اشتراک گزاری صفحه نمایش یکی دیگر از آپشن های نرم افزار اسکایپ فور بیزینس است که خود به بی نیاز بودن نسبت به نرم افزارهای دیگر جهت به اشتراک گذاشتن صفحه نمایش اشاره دارد.

 

سیستم رای گیری - poling

قابلیت رای گیری می تواند کارایی بسیار زیادی در پایان جلسه شما و در نتیجه گیری آن داشته باشد کاربر را قادر می سازد که یک رای گیری را شروع و افراد حاضر در کنفرانس در این رای گیری شرکت کنند و نتایج را مشاهده نمایند. این قابلیت یک رای گیری آنلاین را شبیه سازی می کند.

 

قابلیت ارتباط از طریق وب - Web based client

تنها از طریق web و بدون نیاز به راه اندازی نرم افزار شما می توانید از کلیه امکانات Skype for business استفاده نمایید . تنها کافی است با دریافت لینک از میزبان ارتباطی دل چسب با همکاران خود بر قرار کنید .

 

ضبط صدا، تصویر و جلسات - recording

شما می توانید پس از برگزاری جلسات و یا کنفرانس های خود آن را رکورد کرده و در اختیار دیگران قرار دهید زیرا یکی از نیازها  پس از برگزاری جلسات  ، بهره گیری از صحبت هایی می باشد که در آن جلسه صورت گرفته است .

 

مانیتورینگ - monitoring

در سامانه skype for business  این قابلیت وجود دارد که مدیر شبکه امکان مانیتور کردن تماس های صورت گرفته توسط کلاینت ها را داشته باشد که در تصویر زیر جزییات ریپورت مشخص می باشد .

 

آرشیو - archiving

یکی از نیاز های مرسوم در شرکت ها بحث ذخیره سازی اطلاعات و آرشیو آنها می باشد که مایکروسافت Lync این قابلیت را نیز درون خود همانند سرویس مانیتورینگ گنجانده و نیازی به سرور مجزا برای آن نیست.
– محل ذخیره سازی اطلاعات مانیتور شده بهتر است برروی سرور sql قرار گیرد.
– از یک سرور برای ذخیره سازی هر دو بحث مانیتورینگ و آرشیو میتوان استفاده نمود.

 

موبیلیتی و ارتباط از راه دور، تلفن همراه - mobility

امروزه اکثریت افراد دارای گوشی های همراه هوشمند چه از نوع iOS و چه از نوع android می باشند به همین دلیل شرکت مایکروسافت نیز در برنامه skype for business خود این فرایند را قرار داده و کاربران می توانند به راحتی بر روی تلفن همراه خود از این فرایند بهره مند شوند .

 

یکپارچه شدن با ایمیل سازمانی، اتوماسیون سازمانی و به اشتراک گذاری - Microsoft services integration and sharing

 

شما میتوانید ارائه های خود را به صورت زنده بر روی کنفرانس به نمایش بگذارید، فایل های خود را ارسال کنید، و حتی تایم میتینگ های خود را در اسکایپ فور بیزینس خود قرار دهید

 

قابلیت Lync.VoIP

یکی از جالب ترین و شاید موثرترین مزایای skype for business  ارتباط و برقراری تماس بر روی تلفن های ثابت و همراه از طریق قابلیت Enterprise Voice  می باشد و این امر از طریق اکثریت  سیستم های تلفنی اعم از Elastix ، Cisco ، Mitel  و . . . میسر می گردد .

 

 

سرویس های قابل ارائه در مورد Enterprise Voice  :

  • تماس با داخلی های سیستم تلفنی (PBX) و همچنین تماس با کلیه شماره های مخابراتی
  • امکان voice mail : با یکپارچه سازی میان exchange و skype for business  یا lync  میتوان به این مهم دسترسی پیدا کرد یعنی زمانی که شما در حال چک کردن ایمیل های خود هستید به راحتی می توانید از وضعیت افراد و همچنین از voice mail  و حتی دریافت IM  بدون نیاز به نسخه کلاینت بهره مند شوید .
  • IVR یا منشی تلفنی هوشمند از دیگر قابلیت ها می باشد به نحوی که میتوانیم با راه اندازی این بخش تلفن های ورودی شرکت را به این بخش هدایت کنیم .
  • امکان انتقال ، hold  کردن تماس  و حتی پارک تماس که این فرایند دقیقا همانند انتقال تماس می باشد با این تفاوت که با کد خاصی تماس قابل دسترسی می باشد .
  • برقراری تماس با Mailbox  و چک کردن Voice mail  هنگامی که شما عدد ۱ را روی صفحه کلید نگه دارید امکان چک کردن voice mail  ها میسر می گردد .

 

جهت دریافت خدمات، نصب و راه اندازی، و یا در خصوص یکپارچه سازی سیستم SFB خود با دیگر سیستم های تماس، هم اکنون با ما تماس بگیرید.